Aktuellt

Nyheter Våra jobb 10 June, 2019

Fitnessrapporten för Garmin är här!

Garmin tillverkar navigations- och kommunikationsutrustning för flyg- och konsumentmarknaden, och är sedan ett antal år tillbaka en av Welcoms uppdragsgivare. Men Garmins Nordic vill prata om mer än techprylar – bland annat vill de uppmuntra en hälsosam och aktiv livsstil. För att vara relevanta i det arbetet är det dessutom viktigt för Garmin att…

Läs mer
Våra jobb 27 May, 2019

Middagsrapporten

Kund: Tulip Kontakt: Linda Eriksson Tulip Food Company ingår i Danish Crown Group som är ett nordiskt livsmedelsföretag med över hundra års erfarenhet av att vara en del av människors vardag. Tulip vill jobba med det positiva som händer när vi tar oss tiden att äta tillsammans, och vi vill…

Läs mer
Våra jobb 27 May, 2019

Fler kvinnor till Holtab

Kund: Holtab Kontakt: Peter Linder El- och kraftbranschen är en av landets minst jämställda branscher. Vad beror det på? Nu tar Holtab hjälp av skidåkaren Stina Nilsson för att få fler kvinnor att söka sig till företaget. Holtabs styrelseordförande har träffat Stina och gjort fyra personliga intervjuer om sportjournalistik, fokus,…

Läs mer
Våra jobb 27 May, 2019

Ny hemsida, ny employer branding-strategi

Kund: CPAC Systems Kontakt: Linda Eriksson På CPAC Systems arbetar över 140 ingenjörer med att utveckla smarta och integrerade styrsystem till bland annat Volvo Group. För att kunna se hur man med befintlig kunskap och teknologi kan skapa produkter som har riktig betydelse, som förändrar människors vardag. Att hitta rätt kompetenser…

Läs mer
Våra jobb 27 May, 2019

iHjällbo

Kund: Poseidon Kontakt: Johan Flanke Hjällbo är enligt polisen ett särskilt utsatt bostadsområde. Poseidon äger alla hyresfastigheter i Hjällbo och snart ska renoveringen av alla dessa hus börja. Planer finns för att bygga lika många nya bostäder i Hjällbo som redan finns. Hjällbo myllrar av stolthet och engagemang, drömmar och…

Läs mer
Våra jobb 27 May, 2019

Cirkus Bisarr

Kund: Liseberg Kontakt: Joakim Brinkenberg Under Halloween på Liseberg förvandlas nöjesparken till ett enda stort skräckområde. Inför 2018 ville Liseberg höja skräckupplevelsen ytterligare med en helt ny attraktion – Cirkus Bisarr. Halloween på Liseberg har flera målgrupper. En är viktigare än de andra – ungdomar 13–24 år. Utifrån insikterna om…

Läs mer
Nyheter 28 March, 2019

Guldnyckeln till Welcom

Under onsdagskvällen avgjordes tävlingen Guldnyckeln som uppmärksammar Sveriges bästa kampanjer inom direkt- och datadriven marknadsföring. Welcom lyckades då tillsammans med vår kund Liseberg kamma hem ett guld i kategorin “Underhållning” för kampanjen Halloween på Liseberg och Cirkus Bisarr. Här nedan kan du se den prisade kampanjen.

Läs mer
Nyheter 13 March, 2019

iHjällbo beskriver livet och människorna i Hjällbo

Hjällbo är enligt polisen ett särskilt utsatt bostadsområde. Poseidon äger alla hyresfastigheter i Hjällbo och snart ska renoveringen av alla dessa hus börja. Planer finns för att bygga lika många nya bostäder i Hjällbo som redan finns. Hjällbo myllrar av stolthet och engagemang, drömmar och gemenskap, arbete och familjeliv. Men…

Läs mer
Nyheter Våra jobb 20 February, 2019

Halloween – Best Digital Campaign

Welcom’s Halloween Campaign for Liseberg was acknowledged as Best Digital Campaign of 2018 in major national PR competition Based on the insights that censorship is fear’s best friend, and that modern media thrives on clicks, Welcom created a PR-driven campaign that attracted both views and journalistic attention and exceeded their…

Läs mer
Nyheter 15 February, 2019

Winning! Welcom prisade på Stora PR-priset

Tillsammans med vår kund Liseberg prisades vi för Bästa digitala närvaro på Stora PR-priset för Cirkus Bisarr. Under Halloween på Liseberg förvandlas nöjesparken till ett enda stort skräckområde. Inför 2018 ville Liseberg höja skräckupplevelsen ytterligare med en helt ny attraktion – Cirkus Bisarr. Halloween på Liseberg har flera målgrupper. En är…

Läs mer