Aktuellt


Nyheter 4 September, 2010

Fortsatt sug efter cykelbibeln

Sedan 2005 är branschorganisationen Svensk Cykling en av Welcoms fasta kunder. Organisationen arbetar med opinionsbildning i syfte att få fler svenskar att cykla oftare, och vi håller hjulen rullande. ”Cykelsmart – ta steget från vanebilist till smart cyklist” heter Svensk Cyklings bok som ger argument, tips, inspiration och kanske en knuff i…

Läs mer

Nyheter 3 September, 2010

Skugga Wallander i din iPhone

Henning Mankells deckarsvit om polisen Kurt Wallander är fundamental i den svenska deckarvåg som väller ut över världen. För Ystad har ”Wallander-turism” blivit en viktig del i kommunens varumärke, med guidade turer för hänförda besökare från hela världen. Welcom skapade appen som leder iPhone-användarna rätt i Wallanders fotspår, med listor…

Läs mer

Nyheter 3 September, 2010

24 sidor prima cykelporr

Vi brukar kalla cykeltillverkaren Nishiki för Göteborgs mest framgångsrika fordonsfabrik, och det finns fog för skrytet. Linus och Rickards samtrimmade gäng på Hisingen seglar på en framgångsvåg då allt fler väljer cykeln – och Nishiki. Genom åren har vi bland annat gjort hemsida, grafisk profil, annonser och inte minst effektiv…

Läs mer

Nyheter 2 September, 2010

Pirater kapade annonsplats GP

Med starkt begränsad budget (hmmm….) ville Piratförlaget marknadsföra sin göteborgska deckardrottning Helene Turstens nya bok om polisen Irene Huss. Utifrån bokens tema – mordoffren bor alla på bottenvåningen – skapade vi en annons i form av vanliga radannonser som publicerades bland bostadsannonserna i Göteborgs-Posten. Som extra knorr lät vi krita…

Läs mer

Nyheter 20 August, 2010

Känner du nån som känner nån…

Bostadsbristen är ingen nyhet. Det nya är HSB Göteborgs sätt att locka fler unga människor att börja bospara för att få ett bättre läge den dagen det är dags att flytta hemifrån. Efter drygt sex års löpande samarbete fick vi uppdraget att skapa en kampanj som dels skulle öka kännedomen…

Läs mer

Nyheter 10 August, 2010

Med Ranelid vid kylskåpet

IKEA har varit Welcom-kund sedan tidigt 2000-tal, och vi är bland annat ansvariga för den svenska editionen av kundtidningen Family Live med en upplaga nära miljonen. Genom åren har vi även medverkat i flera större kampanjer. När IKEA ville flytta fram sina positioner inom vitvaror bidrog vi med en nätaktivitet…

Läs mer