Case Intersport

Vi är sportsverige

Utmaning

Intersport är en sportkedja med djup kunskap och ett sortiment av de största varumärkena och bästa produkterna. Men under senare år har man börjat profilera sig som såväl sportmode som outlet och expert. Med ett otydligt erbjudande hittar inte kunderna till butik.

Strategi

För att stärka sportpositionen skapade vi konceptet ”Vi är Sportsverige”. Vi ville att kommunikationen skulle kännas naturlig och äkta. Därför lät vi riktiga människor, amatörer och elitidrottare, spela huvudrollerna. Genom deras agerande kunde vi illustrera Intersports kärlek till sport.

Sälj med själ och attityd.

Lösning

Konceptet lanserades brett i TV och på Youtube. Varumärkesbyggande kommunikation varvades med produkterbjudanden. Vi gjorde sociala media till en av våra viktigaste kanaler för att bygga varumärke och skapa en starkare relation till kunderna. Och lät konceptet fördjupas kontinuerligt med redaktionellt innehåll under rubriken intersport.se/stories. Vi började arbeta med starka teman under årets alla kampanjperioder och förtydligade kommunikationen i butik.


Vill du veta mer - Hör av dig!

Vi kan ju inte skriva romaner om hur vi jobbar och tänker. Men vill du ha mer information om Welcom, vad vi gjort och vad vi skulle kunna göra för just dig? Fyll då i dina kontaktuppgifter i boxen. Därefter klickar du bara, så hör vi av oss så fort vi kan.