Case Vasaloppet

Det finns ett lopp för alla

Bakgrund

År 2009 erbjöd Vasaloppet flera olika skidlopp, men förknippades bara med ett enda. Tävlingen var dessutom väderberoende och hade ett svåruppskattat antal deltagare från år till år, med en målgrupp som främst kunde beskrivas som träningsnördiga medelålders män.

Strategi

För att bli mindre väderberoende skapade vi tillsammans nya lopp vid fler tillfällen under året. Vi kompletterade skidveckan med en sommarvecka för cyklister och löpare. Och utvecklade kommunikationskonceptet ”Det finns ett lopp för alla” för att förtydliga, paketera och kommunicera varje lopp mot fler deltagare från nya målgrupper.

26 October, 2017
Nyheter
20 October, 2017
Nyheter
10 October, 2017
Nyheter

Vill du veta mer - Hör av dig!

Vi kan ju inte skriva romaner om hur vi jobbar och tänker. Men vill du ha mer information om Welcom, vad vi gjort och vad vi skulle kunna göra för just dig? Fyll då i dina kontaktuppgifter i boxen. Därefter klickar du bara, så hör vi av oss så fort vi kan.