Aktuellt Fitnessrapporten
Våra jobb 28 September, 2018

Fitnessrapporten

Kund: Garmin
Kontakt: Peter Linder

Garmin är ett globalt företag inom olika applikationer av positioneringsteknologi – alltså GPS. Det är också ett ganska ungt företag, som 2019 fyller 30 år. Genom snabb teknisk utveckling och aggressiv förvärvsstrategi har skaffat sig marknadsledarskap världen över inom flera segment. Med hög innovationstakt har man sprungit ifrån i princip alla konkurrenter. Men. Garmin är i mycket hög grad ett mansorienterat teknikvarumärke, och vill bli en större röst inom fitness och träningsmedia.

Vi bestämde vi oss för att djupdyka i svenska folkets tränings- och hälsovanor, med målet att göra Garmin till redaktioners främsta kontaktpunkt för frågor kring hälsa, träning och en aktiv livsstil. Med bas i en Sifo-undersökning skrevs artiklar och spaningar som sammanfattades i Fitnessrapporten. Fitnessrapporten finns både i digital och printad form och ett PR-arbete gjordes på den.

Resultatet blev ett stort antal artiklar. Det samlade PR-värdet blev mycket högt och ROI på hela produktionen kunde summeras till 1.100%.

Som en konsekvens av succén produceras 2019 års upplaga av Fitnessrapporten: Fitnessrapporten 2.0 i Sverige, Norge och Danmark.