Aktuellt Middagsrapporten
Våra jobb 27 May, 2019

Middagsrapporten

Kund: Tulip
Kontakt: Linda Eriksson

Tulip Food Company ingår i Danish Crown Group som är ett nordiskt livsmedelsföretag med över hundra års erfarenhet av att vara en del av människors vardag. Tulip vill jobba med det positiva som händer när vi tar oss tiden att äta tillsammans, och vi vill skapa incitament för människor att äta mer tillsammans. Det är varumärkets värdegrund och även Welcoms uppdrag att stärka via PR och kommunikation.

Många studier visar på att familjer som kontinuerligt äter tillsammans, håller också ihop bättre. Vi ville veta mer om hur vi i Sverige har det runt middagsbordet.

Vi bestämde oss för att göra en djupdykning i ämnet. Tillsammans byggde vi kunskap om svenska familjers middagsvanor genom; undersökningsinstitutet Sifo, marknadsanalytiker Susann Agerlid, antropologen doktor Katarina Graffman.

Resultatet av arbetet är Tulip Middagsrapporten. #middagsrapporten

https://www.tulip.se/middagsrapporten/laes-hela-rapporten/

Vid lansering av rapporten tog vi hjälp av ytterligare två experter för att inspirera till fler måltider tillsammans – två pappor – Nisse & Manne. Vi bjöd in till en lunch med goda samtal där vi genom våra många deltagare på eventet, journalister och influencers, spreds Tulip Middagsrapporten vidare i deras kanaler.

Tulip Middagsrapportens mission jobbar vi nu vidare med via kommunikationen i PR och digitala kanaler. Som i sin tur kan underlätta, inspirera och leda till att det viktiga sociala umgänget kring måltiden stärks idag och imorgon.

Målgrupp:
Familjer med barn i skolåldern. Livstilsmedia och matjournalister, influerare, Tulips säljkår, food service.