Aktuellt Upplev Elcykeleffekten!
Våra jobb 2 May, 2016

Upplev Elcykeleffekten!

Under de senaste två veckorna har den omtalade utomhuskampanjen som vi tagit fram åt Crescent synts på bussar och busshållplatser i Göteborg. Kampanjen uppmärksammades av flera medier (bl.a GP, P4 m.fl) innan den gick upp eftersom Västtrafik stoppade delar av kampanjen.

Nu är det stockholmarnas tur att ta del av de tankeväckande budskapen som förhoppningsvis kan få fler att välja elcykel istället för kollektivtrafik. Men i Stockholm är det inte bussarna som står i centrum för Crescents provokativa budskap, utan tunnelbanan som får sig en liten gliring.

– Det är roligt att arbeta med så bra produkter, som Crescents elcyklar, säger Joakim Brinkenberg, Projektledare på Welcom. Det är dessutom tacksamt att kommunicera dess fördelar på ungefär samma sätt som kollektivtrafiken gjort i förhållande till bilindustrin i många år. Fast egentligen handlar det inte om vilket transportsätt, som är bäst. Det är individuellt och behoven varierar efter situation. Men det är viktigt att få konsumenter att förstå de olika fördelarna med elcyklar och då spelar givetvis kommunikationen stor roll.

Utomhuskampanjerna i Stockholm och Göteborg är båda delar av en långsiktig satsning på kommunikation kring elcyklar som går under namnet “Elcykeleffekten“, vars syfte är att öka kunskapen kring elcyklarnas alla fördelar – ekonomiska såväl som fysiska och psykiska. På Crescents hemsida och sociala kanaler publiceras parallellt med de båda utomhuskampanjerna illustrationer ochfilmer, producerade av oss på Welcom, som enkelt förklarar vad elcykeleffekten gör för dig.Crescent_Tbana_3

Crescent_Tbana_2

Buss_Pastigningssida_4