Aktuellt Vinnare! Fotbollstuben belönades på 100-wattaren
Nyheter 16 November, 2017

Vinnare! Fotbollstuben belönades på 100-wattaren

Welcom höll sig väl framme när årets effektivaste kommunikationsinsatser korades på Stockholms stadshus när 100-wattaren avgjordes för 28:e gången i ordningen. I kategorin 50W Konsument singel blev det alltså succé för vår satsning Fotbollstuben för Intersport, vars mål var att nå målgruppen fotbollsintresserade i åldrarna 15-25 år.  Med  12 720 859  visningar (genomsnittlig tittartid 4 minuter) och 72 537 prenumeranter (+45,1%) har det blivit en exempellös framgång. Att det blivit så bra beror inte minst tack vare vårt samarbete med Splay och IJustWantToBeCool, så ett stort tack och grattis till er med.

Så här motiverade juryn vår placering i tävlingen:
När Intersport valde att öppna Fotbollstuben förflyttade de inte bara kommunikationen från traditionell media till youtube. De flyttade samtalet från föräldrarna till ungdomarna. Resultatet lät inte vänta på sig. Redan efter ett par månader stod det klart att Fotbollstuben hade engagerat rätt målgrupp och intresset blev gigantiskt. Grattis till 50-watt, Intersport och Fotbollstuben.