Aktuellt Welcom till final i Stora PR-priset
Nyheter 23 January, 2019

Welcom till final i Stora PR-priset

Den 7 februari avgörs Stora PR-priset, och vi har den stora glädjen att meddela att vi är en av de tio nominerade PR-byråerna med kampanjen “Cirkus Bisarr” för Liseberg.

Under Halloween på Liseberg förvandlas nöjesparken till ett enda stort skräckområde. Inför 2018 ville Liseberg höja skräckupplevelsen ytterligare med en helt ny attraktion – Cirkus Bisarr.   Halloween på Liseberg har flera målgrupper. En är viktigare än de andra – ungdomar 13–24 år. Utifrån insikterna om att censur är skräckens bästa vän och att modern media lever på klick, bestämde vi oss för att skapa en PR-driven kampanj som skulle locka till tittande, spridning och publicering.Det är vår kampanj “Cirkus Bisarr” för Liseberg som tagit oss till finalen. Kampanjen gjordes för att lansera Lisebergs satsning på Halloween i höstas.

Stora PR-priset arrangeras av branschföreningen Svenska PR-företagen. Tävlingen är öppen för byråer, företag och organisationer. Inlämning av bidrag har pågått under hösten fram till den 23 december 2018. En förjury, bestående av branschkollegor från landets olika PR-byråer, liksom en studentjury med framtidens kommunikatörer, har bedömt samtliga inkomna bidrag och sållat fram tio finalister.

Galan och tävlingen anordnas av branschorganisationen Svenska PR-företagen.

Finalisterna i tävlingen är:
“Cirkus Bisarr” av Welcom för Liseberg
“Old Milk” av Edelman Deportivo för Coop Sverige
Årets bok” av EditK för Bonniers Bokklubbar
“Fotboll utan fylla” av IQ i samarbete med STAD, AIK, Djurgården och Hammarby
“Max första restaurang” av JMWGolin för Max Burgers
“Borta bra men hemma bäst” av King Street PR för SJ
“The taste of summer” av Prat PR för Mutti
“Årets smak” av Prat PR för Arla Food Service
“Frihetskapital” av Rippler Communications för Länsförsäkringar
“Rekryteringskampanj” av Södra Tornet Kommunikation för Diskrimineringsombudsmannen