Aktuellt Winning! Welcom prisade på Stora PR-priset
Nyheter 15 February, 2019

Winning! Welcom prisade på Stora PR-priset

Tillsammans med vår kund Liseberg prisades vi för Bästa digitala närvaro på Stora PR-priset för Cirkus Bisarr.

Under Halloween på Liseberg förvandlas nöjesparken till ett enda stort skräckområde. Inför 2018 ville Liseberg höja skräckupplevelsen ytterligare med en helt ny attraktion – Cirkus Bisarr. Halloween på Liseberg har flera målgrupper. En är viktigare än de andra – ungdomar 13–24 år. Utifrån insikterna om att censur är skräckens bästa vän och att modern media lever på klick, bestämde vi oss för att skapa en PR-driven kampanj som skulle locka till tittande, spridning och publicering.

Juryns motivering löd: “För att ha visat stort mod och vågat utmana traditionella och förväntade marknadsföringsstrategier. Genom att gå helt i motsatt riktning och våga bygga idén på att INTE få synas i den kanal som målgruppen är mest närvarande i, lyckades man ändå få organisk spridning. Med ett smart genomförande gick allt som planerat och de nådde ut bättre än förväntat och med ett tydlig resultat. Friskt vågat och väldigt skrämmande….

Varning! Här nedan kan du se den censurerade filmen.