Digitala rapporter: ett sätt att skapa värde

Många timmars arbete har lagts ner på års- eller hållbarhetsredovisningen, och självklart vill man att alla ska få ta del av den. Men hur många läser egentligen? Vår lösning för digitala rapporter gör att ni når fler och engagerar mer.

Enkel att dela

Rapporten är bara ett klick bort, via en simpel länk. Det går också att skicka länkar som leder direkt till specifika sidor eller kapitel.

Rörligt innehåll

Ge liv till rapporten i form av video och animationer. Dessutom kan rörligt innehåll bidra till att komplex information blir enklare att ta till sig.

Statistik och insikter

Få tillgång till statistik om hur många som har besökt rapporten och vilka sidor som engagerar bäst. Detta ger er värdefulla insikter.

Hur fungerar det?

Vi utgår från er befintliga rapport och bygger upp en smidigt navigerbar och interaktiv sajt. Blocken på sajten anpassas utifrån era behov och önskemål.

Mobilvänlig

Digitala rapporter är designade för att vara lättlästa och navigerbara på alla enheter, inklusive mobiler och surfplattor. Detta gör det möjligt för mottagaren att läsa rapporten var som helst, när som helst.

Er grafiska profil

Vi anpassar rapporten så att den går i linje med er grafiska profil. Det skapar en enhetlig presentation av er information, och gör att rapporten känns helt och hållet som er egen.

Allt som krävs för att skapa en digital rapport

  • En godkänd rapport (t.ex. en årsredovisning, 
hållbarhetsredovisning eller annan rapport) som den digitala rapporten ska baseras på.
  • En grafisk profil för att säkerställa att den digitala rapporten linjerar med ert varumärke.
  • En domän/sub-domän dit vi kan peka er rapport. Det innebär att den digitala rapporten inte behöver byggas i befintlig kodbas eller CMS.

Redo att få ut mer av digitala rapporter?

Vill du veta mer om hur det går till och vilket värde en digital års- eller hållbarhetsredovisning kan tillföra – hör av dig till Matilda. Hon kan svara på allt.

[email protected]