Lagerhaus

/ 2021 – pågående

NYCKELFAKTORER FÖR FRAMGÅNG
  • + UX/UI
  • + E-handel
  • + React

Welcom har skapat en helt ny e-handelsupplevelse för Lagerhaus i nära samarbete med Norce, en av Sveriges största leverantörer av SaaS-handel.

Glädjefylld shopping

Har du någonsin besökt en Lagerhaus-butik? I så fall har du förmodligen känt de brådskande behovet av att addera lite färg i ditt liv. Vi ville skapa samma ha-begär för Lagerhaus onlinebesökare.

Design möter användarupplevelse

Welcom hade ansvar för allt som rör användarupplevelsen, såsom design, webbplatsimplementering och optimering. Resultatet? En glädjefull shoppingupplevelse med toppmodern prestanda.

En agil arbetsgång

E-handel är dynamisk, precis som världen runt omkring oss. Det vi tror att vi kan behöva i början av ett projekt kan visa sig vara något helt annat några månader in i projektet. Därför anammar vi alltid en agil inställning på Welcom. Vi börjar med att möta de grundläggande behoven hos de flesta användare. Sedan fortsätter vi att lägga till funktionalitet och optimera det vi redan har byggt, tillsammans med vår kund. Resultatet? En riktigt omtyckt produkt som fortsätter att imponera på användaren.

Konverteringsfrekvens +30%

Siffror talar högre än ord, eller hur? Tre veckor efter lanseringen av den nya och förbättrade Lagerhaus.se märkte vi följande ökning i engagemang. Är det de inspirerande produkterna som webbplatsen erbjuder, den stabila och pålitliga backend som Norce tillhandahåller eller designen och den felfria användarupplevelsen från Welcom? ... eller kan det vara det briljanta partnerskapet som bildades under månaderna när vi arbetade tillsammans? Vårt satsning är på det senare. För den som älskar siffror, här är de vackra mätningsdatan som vi är så stolta över:

+27.8%

Sidor/Session

+21.9%

Sidvisningar

+27.7%

Genomförda köp

Några ord om projektet från:

Amanda Axelsson

Ett otroligt roligt och kreativt projekt där vi i teamet har haft ett nära samarbete med kunden. Det är särskilt underbart när jag, som designer, får möjlighet att arbeta med en spännande identitet som Lagerhaus. Ett projekt som vi är mycket stolta över!