Liseberg

Där glädjen bor / 2019 – pågående

NYCKELFAKTORER FÖR FRAMGÅNG
  • + Varumärkeskoncept
  • + Kampanj
  • + PR

Nordens största nöjespark Liseberg levererar underhållande upplevelser i världsklass, året runt, till alla som vill uppleva och dela glädje med andra. Liseberg är helt enkelt platsen där glädjen bor.

Efter två år av pandemi och restriktioner var Liseberg otroligt glada över att äntligen kunna öppna portarna och välkomna sina gäster till en ny sommarsäsong fylld med virvlande, snurrande attraktioner, godsaker och spänning. En sommar för att släppa loss glädjen.

Släpp loss glädjen av att snurra runt och runt! Släpp loss glädjen av att snurra runt och runt! Släpp loss glädjen av att snurra runt och runt! Släpp loss glädjen av att snurra runt och runt!
Släpp loss glädjen av att snurra runt och runt! Släpp loss glädjen av att snurra runt och runt! Släpp loss glädjen av att snurra runt och runt! Släpp loss glädjen av att snurra runt och runt!
Släpp loss glädjen av berg-och-dalbanåkning! Släpp loss glädjen av berg-och-dalbanåkning! Släpp loss glädjen av berg-och-dalbanåkning! Släpp loss glädjen av berg-och-dalbanåkning!
Släpp loss glädjen av berg-och-dalbanåkning! Släpp loss glädjen av berg-och-dalbanåkning! Släpp loss glädjen av berg-och-dalbanåkning! Släpp loss glädjen av berg-och-dalbanåkning!

En nyhet för året var att biljetterna och entrékorten "Årskort" och "Guldpass" flyttades från plånboken till telefonen. Det nya parkområdet Luna Park med de lika nya attraktionerna Turbo och Tempus lanserades med ett spännande äventyrstema.

Var är Luna?

Inför öppningsdagen genomfördes en PR-kampanj där alla med namnet Luna inbjöds att inviga parkområdet Luna Park och prova de nya attraktionerna. Vi hittade till och med en flicka som hette Luna Park.

NÄSTA PROJEKT?

SIA Glass +

PR / Kommunikation / Event / SoMe