Svenska Hus

/ 2019 – pågående

NYCKELFAKTORER FÖR FRAMGÅNG
  • + Varumärkeskoncept
  • + Kampanj
  • + Webbutveckling

Svenska Hus är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag med både bostäder och kommersiella lokaler i regionerna Stockholm, Göteborg och Skåne.

Ett kundfokuserat företag

Under 2020 valde Svenska Hus att fokusera på deras hyresgäster, de människor som bor och verkar i deras fastigheter. De ville lära sig mer om sina hyresgäster. Vad driver dem? Vilka utmaningar och möjligheter står de inför? Finns det något sätt som Svenska Hus kan göra deras vistelse ännu bättre?

I serien Plats för nya tankar möter vi hyresgäster och pratar med dem om deras mod att förverkliga sina drömmar. Tittaren får följa med på en spännande och inspirerande resa – och får vara med att utforska vilka drömmar och idéer fastigheter kan innebära.

Plats för nya tankar

De första två porträtten äger rum på Östra Hamngatan i Göteborg. Vi möter Karin Lindberg i den exklusiva tapetaffären Engelska Tapetmagasinet och restaurangägaren Zoran Popovski på den italienska restaurangen Sorrelina. Sedan dess har kampanjen fortsatt att växa. Vi har porträtterat ett brett urval av företag. Inklusive en barberarsalong, en charkuteriaffär och ett företag specialiserat på premium ljudutrustning.

Några ord om projektet från:

Mariette Jävert

Att byta fokus från att bara visa fastigheter, till att skildra människorna och deras arbete inuti Svenska Hus fastigheter var ett roligt, nytt och lärorikt perspektiv. Kampanjen lever fortfarande och vi hittar ständigt nya sätt att vidareutveckla kärnidén. Det var intressant att lära sig mer om hyresgästernas olika verksamheter. Alla var mycket nöjda med Svenska Hus. Vi behövde inte ens fråga, deras svar kom spontant.

NÄSTA PROJEKT?

Liseberg +

PR / SoMe / Kommunikation